
05 Δεκ Ο δωδεκακάλογος των Πανελληνίων Εξετάσεων
Posted at 22:04h
in Uncategorized
- Διαβάζουμε όλα τα θέματα προσεκτικά. Αρχίζουμε τις απαντήσεις από τα θέματα που γνωρίζουμε πληρέστερα. Αν δε γνωρίζουμε την απάντηση ενός θέματος το αφήνουμε τελευταίο.
- Ένα πρόβλημα, πριν αρχίσουμε να το λύνουμε , το διαβάζουμε δυο και τρεις φορές προσεκτικά (ενδεχομένως να κρύβει παγίδες που με την πρώτη ματιά δεν φαίνονται).
- Ερώτηση που μας θυμίζει αντιστοίχηση του βιβλίου μας, τη διαβάζουμε προσεκτικά. Μια μικρή διαφοροποίηση μας βγάζει εκτός θέματος.
- Βεβαιωνόμαστε για το τι απαιτεί κάθε θέμα για απάντηση και στο «πρόχειρο» σημειώνουμε λέξεις «κλειδιά» για τα σημεία στα οποία θα αναφερθούμε. Για να κερδίσουμε χρόνο, δε χρειάζεται να αναπτύξουμε ένα θέμα στο πρόχειρο και μετά να το αντιγράψουμε στο καλό, χρησιμοποιώντας τις σημειώσεις του πρόχειρου. Δεν είναι ανάγκη να βάλουμε εξαρχής την επικεφαλίδα «πρόχειρο», γιατί μπορεί να μην προλάβουμε να μεταφέρουμε από τις τελευταίες σελίδες κάποια ολοκληρωμένη λύση, οπότε κάποιες από τις τελευταίες σελίδες μπορούν να δηλωθούν ως καλό.
- Στη διάρκεια της απάντησης ξανακοιτάμε το θέμα αρκετές φορές, για να βεβαιωθούμε ότι δεν έχουμε απομακρυνθεί απ’ το ζητούμενο. Ξαναδιαβάζουμε το θέμα, όταν έχουμε τελειώσει ην απάντηση, μήπως έχουμε κάτι ξεχάσει.
- Οι απαντήσεις που δίνουμε θα πρέπει να διακρίνονται για τη σαφήνεια, ακριβολογία και την πληρότητα του νοήματος. Απαντούμε στα θέματα, γράφοντας αναλυτικά και καθαρά. Η ορθογραφία και η εμφάνιση του γραπτού παίζουν το δικό τους ρόλο. Από Ζήτημα σε Ζήτημα αφήνουμε κενό δυο τουλάχιστον σειρών.
- Προσπαθούμε να απαντήσουμε στα ζητήματα, κάνοντας σωστή κατανομή του χρόνου. Ο χρόνος είναι βασικός αντίπαλος, όμως, αν κατανεμηθεί σωστά, γίνεται σύμμαχος.
- Αν δεν προλάβουμε να αναπτύξουμε ένα θέμα, το ολοκληρώνουμε περιληπτικά.
- Σημειώνουμε όσα θέματα (υποσημειώσεις, επιμέρους ερωτήσεις) έχουμε απαντήσει , για να μην ξεχασουμε να απαντησουμε σε κάποιο ή απαντησουμε δύο φορες στο ιδιο.
- Οι συμπληρώσεις γίνονται χωρίς αστερίσκο (*), βέλος (->), κλπ., αλλά με κανονική υπόδειξη. Π.χ. στο τέλος του Ζητήματος 1α γράφουμε:υπάρχει συμπλήρωση μετα το Ζήτημα 4β και στο τέλος του γραπτού ξαναγράφουμε: Ζήτημα 1α Συμπλήρωση.
- Στο τελευταίο «20λεπτο» , αν εχει μείνει, ελέγχουμε αυτά που έχουμε γράψει διορθώνοντας τυχόν λάθη και συμπληρώνοντας τυχόν παραλείψεις.
- Δεν εγκαταλείπουμε την προσπάθεια, προσπαθούμε μέχρι το τελευταίο λεπτό.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Η πικρή αλήθεια είναι ότι και στο παρελθόν και στο παρόν και στο μέλλον πολύ λιγοι μαθητές ανακάλυψαν, ανακαλύπτουν και θα ανακαλύψουν τη σημασία και την προσφορά μιας καλής διατροφής στην ευκολότερη κατανόηση και εκμάθηση. Η σημασία της επαρκούς διατροφής πρωί-μεσημέρι-βράδυ.